Usein kysytyt kysymykset

Kodintekstiilien pesu:

1. Paljonko pesulapalvelut maksavat?
Löydät kodintekstiilien pesuhinnastomme täältä: https://pyykkitupa.fi/kodeille/
2. Kuinka pyykkien toimitus pesulaan tapahtuu?
Voit tuoda pyykkisi itse pesulalle ja noutaa ne pois. Voit noutaa pyykit sinulle sopivana aikana sen jälkeen, kun olemme laittaneet viestin, että pyykit ovat valmiina. Tarvittaessa teemme myös kotiinkuljetuksia eli kuskaamme pyykit kotioveltasi pesulaan ja tuomme puhtaana takaisin.
3. Kuinka kauan pyykkien pesu kestää?
Tavallisesti kodintekstiilien pesu kestää 1-3 päivää. Tavallisen maton saat puhtaana takaisin viikon sisällä, ison maton kahden viikon sisällä.
4. Onko petivaatteissa minimimäärää, joka pitää tuoda kerralla pesuun?
Petivaatteiden minimiveloitus on 1,5kg. Pyykkisi saavat meillä aina yksilöllisen pesun, sillä emme pese lakanoitasi muiden asiakkaiden lakanoiden kanssa sekaisin. Minimimäärä on laskettu niin, että voimme tarjota sinulle parhaan laadun kannattavasti.
5. Pöytäliinoissani on vanhoja tahroja, jotka eivät lähde pois. Kenelle ilmoitan tästä?
Voit huikata tästä meille pyykkiä tuodessasi. Jos tuot pyykit, kun emme ole paikalla, voit napata kuvan ja lähettää sen meille Whatsappiin.
6. Kutistuvatko verhot tai petauspatjan päälliset pesussa?
Pesemme aina kaikki materiaalit niille soveltuvien pesuohjeiden mukaisesti. Verhojen ja petauspatjojen päällisten pesussa on kuitenkin aina kutistumisriski.
7. Olen herkkä tuoksuille – käytättekö voimakkaan tuoksuisia pesuaineita?
Kaikki käytössämme olevat pesuaineet ovat lähes tuoksuttomia. Kerrothan meille kuitenkin, mikäli sinulla on allergia tai jonkin aineen yliherkkyys, jotta tiedämme ottaa asian huomioon pyykkisi pesussa.
8. Lähteekö tupakan tai homeen haju pesussa pois?
Saamme poistettua epämiellyttäviä hajuja pyykeistä erikoispesuaineilla.
9. Tekstiilissäni on tahra, mutten osaa kuvailla sitä – mitä teen?
Nappaa tahrasta kuva ja lähetä se meille Whatsappiin. Näin pääsemme paremmin kärryille ja pystymme kertomaan, onnistuuko tekstiilin pesu meillä ja mihin hintaan.

Yritysten pesulapalvelut:

1. Paljonko palvelunne maksavat?
Teemme yrityspuolen pesulapalveluista tarjouksen aina asiakaskohtaisesti. Näin voimme taata kullekin asiakkaalle parhaan ratkaisun juuri heidän tarpeisiinsa.
2. Kuinka pyykit toimitetaan pesuun?
Sovimme jokaisen asiakkaan kanssa toimintamallin, joka soveltuu juuri heidän pyykkihuoltonsa tarpeisiin. Voimme noutaa pyykit sovitusti yrityksen toimipisteeltä sekä tuoda ne puhtaana takaisin. Hyllytämme myös pyykit asiakkaan niin halutessa. Toimituksesta peritään rahtimaksu. Voit myös tuoda halutessasi pyykit itse pesulalle ja noutaa ne pois puhtaana.
3. Miten pääsen sisään pesulalle?
Mikäli sovimme, että toimitat yrityspyykit itse pesulalle, annamme sinulle oman koodin, joka käy pesulan oveen. Näin voit tuoda ja noutaa pyykit juuri silloin, kun sinulle sopii.
4. Tulevatko pyykit puhtaana takaisin silloin, kun on sovittu?
Kyllä. Olemme pieni yrittäjävetoinen yritys, joka ymmärtää aidosti asiakkaidemme liiketoimintaa. Ymmärrämme hyvin, millaisia kustannusongelmia syntyy, mikäli puhtaat pyykit eivät ole sovittuna aikana perillä.
5. Kuinka nopeasti saan pyykkini puhtaana takaisin?
  • Työhaalarit pääsääntöisesti viikon sisällä
  • Ravintolapyykit asiakkaan toiveen mukaan
  • Hotellien ja majoitusasiakkaiden pyykit toiveen mukaan
6. Voinko luottaa siihen, että saan varmasti yrityksemme omat pyykit takaisin?
Kyllä. Emme sekoita asiakkaiden pyykkejä keskenään, vaan pesemme jokaisen asiakkaan pyykit omassa erässä omassa pesukoneessa. Tämä on meidän etumme pienenä pesulana.
7. Kuinka nopeasti vaatteet saadaan pestyä hätätilanteessa, jos työntekijä lähtee esimerkiksi yllättäen työmatkalle?
Pystymme reagoimaan asiaan nopeasti, ja puhdas lähetys odottaa sinua heti seuraavana päivänä.
8. Mitä tapahtuu, jos liinat loppuvat kesken?
Voit tuoda pyykit pesulalle ajankohdasta riippumatta, ja saamme ne takaisin sinulle seuraavalle päivälle.
9. Saatteko varmasti kaikki tahrat pois pyykeistämme?
Tahrat poistetaan ilman lisämaksua, ja informoimme aina asiakasta, mikäli jokin tahra ei lähde pois.
10. Kuinka maksut hoidetaan?
Voimme lähettää laskun pesulapalveluista sopimuksen mukaan joko e-laskuna, kirjepostina tai sähköpostilla.
11. Miten työvaatteiden korjaus tapahtuu?
Tuomme yritykseenne korjauslappuja, joihin kirjoitetaan korjauksen tarve. Lappu kiinnitetään hakaneulalla korjausta kaipaavaan työvaatteeseen. Korjaamme vaatteet pesun yhteydessä.
12. Meneekö puheluni vastaajaan, jos minulla on kysyttävää tai muuta asiaa?
Ei mene, palvelemme sinua mielellämme! Saat meihin suoran yhteyden tästä numerosta: +358 44 999 0354

Mattojen pesu:

1. Mitä mattojen pesu Pyykkituvalla maksaa?
Löydät pesuhinnastomme täältä
2. Voinko tuoda teille matot, kun minulle sopii vai pitääkö minun varata erikseen aika pesulle?
Voit tuoda meille mattoja pesuun milloin tahansa pesulamme aukioloaikoina, arkisin klo 8-16. Saatamme hetkellisesti olla pois pesulalta toimittamassa pyykkejä. Mikäli satut paikalle juuri silloin, soita meille (+358 50 308 8808), niin kerromme sinulle, kuinka toimia.

Onko tarve tuoda tai hakea pyykkiä pesulan aukioloaikojen ulkopuolella? Ota yhteyttä, niin sovitaan, kuinka se onnistuu!

3. Kuinka mattojen kotiinkuljetus toimii?
Kotiinkuljetukset hinta on yhteensä 15€ / meno-paluu. Tilaa noutopalvelu numerosta: +358 50 308 8808 (soita tai laita Whatsapp viesti). Tyhjää taskut, pakkaa pyykki muovipussiin sekä merkkaa pussin päälle oma nimi ja puhelinnumero. Haemme pyykit ennalta sovittuna ajankohtana pesuun, ja ilmoitamme etukäteen ajankohdan, jolloin tuomme ne takaisin. Nouto- ja toimituspäivämme ovat tiistai ja torstai.
4. Mitä pesun hintaan sisältyy?
Emme pese asiakkaidemme pyykkejä sekaisin, joten mattosi saa meillä aina yksilöllisen käsittelyn. Pesun hintaan sisältyy esi- ja jälkitahranpoisto sekä maton materiaalille soveltuva pesu ja kuivaus. Pesun yhteydessä tehdään tarvittaessa otsonointi ja hajunpoisto. Kuivauksen jälkeen matot siistitään ja pakataan.
5. Mitä teen, jos en ole aivan varma mattoni materiaalista?
Lähetä meille kuva matosta Whatsapilla numeroon: +358 50 308 8808. Liitä mukaan myös maton kokotiedot – kerromme sinulle, mitä kyseisen materiaalin pesu meillä kustantaa.
6. Mattoni ovat tulossa teille pesuun. Pitääkö minun merkitä, imuroida tai muutoin valmistella mattoni jollain lailla?
Mattoja ei tarvitse valmistella mitenkään, vaan me hoidamme koko homman alusta loppuun. Varmista kuitenkin, että matot ovat sateensuojassa, mikäli olet tilannut noutopalvelun ja jätät matot ulos odottamaan.
7. Mitä teen, jos matossa on esim. oksennusta, verta tai pissatahroja?
Tahrat kertovat elämästä, eikä niitä tarvitse hävetä. Kerrothan meille kuitenkin ennen pesua, mikäli matossa on vaikeampia tahroja, jotta osaamme varautua tehokkaammin tahranpoistoon.
8. Miten kauan mattojen pesu kestää? Mistä tiedän, että mattoni ovat valmiit?
Saat meiltä puhtaat matot takaisin 7 vuorokauden sisällä. Asiakkaalle lähetetään viesti heti, kun puhtaat matot ovat noudettavissa. Voit noutaa matot pesulamme aukioloaikoina, arkisin klo 8-16. Mikäli asiakkaan kanssa on sovittu kuljetuksesta, toimitetaan matot perille sovittuna ajankohtana.
9. Kääritäänkö matot pesun jälkeen muoviin?
Haluamme ekologiaystävällisenä yrityksenä vähentää omalta osaltamme muovin käyttöä, emmekä pakkaa mattoja automaattisesti muoviin pesun jälkeen. Mikäli kuitenkin haluat meidän pakkaavan mattosi muoviin, ilmoitathan meille siitä tuodessasi maton pesuun. Lisämaksu muovista on 2-3€ per matto, koosta riippuen.

HUOM! Jos valitset maton pakkaamisen muoviin, muista avata pussin molemmat päät ennen varastointia. Näin ilma pääsee kiertämään vapaammin, eikä mattoihin synny ummehtunutta hajua.

10. Mitä matoilleni tapahtuu, jos unohdan noutaa ne?
Lähetämme sinulle viestin heti, kun puhtaat matot ovat noudettavissa pesulalta. Lähetämme sinulle myös säännöllisesti muistutuksia asiasta, mikäli mattojen nouto viivästyy. Mattojen säilytysaika ilman lisäkuluja on kolme kuukautta, jonka jälkeen pesula on oikeutettu perimään varastointikustannuksia. Mikäli huomaat, että nouto tuottaa haasteita, voit tilata meiltä kuljetuspalvelun!
11. Kuinka maksan mattojeni pesun?
Voit maksaa mattojen pesun joko paikan päällä Pyykkituvalla korttimaksulla. Vaihtoehtoisesti voimme lähettää sinulle laskun sähköpostitse.
12. Entä jos mattoni rikkoutuu pesussa tai kaikkia tahroja ei saada pois?

Tekstiilit tuodaan pesuun omalla vastuulla: Pyykkitupa ei vastaa pesun aikana tulleista vahingoista, mikäli matto tai tekstiili on ollut asiakkaan sen tuodessa jo valmiiksi vaurioitunut (esim. liimaukset revenneet). Tuothan pesuun vain ehjiä tekstiilejä. Jos tekstiilissä tai matossa ei ole kiinni pesuohjetta, kerrothan meille ennen pesua, mikäli se vaatii kuiva- tai erikoispesun. Muussa tapauksessa tekstiili tai matto läpikäy normaalin pesuprosessimme.

Tahranpoisto ei välttämättä onnistu, mikäli tahra on ehtinyt pinttyä materiaaliin pidemmän aikaa kiinni tai se on tullut esim. punaviinistä, kahvista tai muusta vahvasti värjäävästä aineesta. Ilmoitathan meille tahroista tuodessasi pyykin, jotta tiedämme aloittaa tahranpoiston viipymättä.

Mikäli löydät matostasi tai pyykistäsi keltaisen lapun, tiedät että kyseessä on pinttymä, joka ei lähde pois ilman vaaraa tekstiilin vahingoittumisesta.

 

Vastaanottopiste – mietitkö näitä?

1. Mitä teen, kun asiakas tuo meille mattoja tai tekstiilejä pesuun?
Ota meihin yhteyttä (puhelu/sähköposti), niin tilaamme noudon. Noutotilaukset tehdään tiistaisin ja torstaisin. Pyykit noudetaan vastaanottopisteiltä maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Vastaanottopisteille toimitetaan yhteistyön aloituksen yhteydessä ohjeet, kuinka pyykin lähetysprosessi toimii ja mitä pyykkipussiin tulee merkitä.
2. Mitä kautta pyykkien kuljetukset hoidetaan?
Käytämme pääsääntöisesti Matkahuoltoa pyykkien kuljetukseen. Pesulamme lähialueilla noudamme sopimuksen mukaan pyykkiä pesuun myös oman henkilökunnan voimin. Mikäli vastaanottopisteen kanssa on sovittu, että Pyykkituvan henkilökunta noutaa pyykit, hoidetaan kuljetukset tiistaisin ja torstaisin.
3. Mitä pyykkiä teille voi lähettää pesuun?
Otamme pesuun mm. matot, petauspatjan päälliset, tyynyt, täkit, untuvatakit, verhot ja muut kodin tekstiilit. Kodin tekstiilien tarkemman listauksen löydät täältä
Matoista voit lukea lisää täältä

Emme tee kemiallisia pesuja, joten Pyykkituvalla EI voi pesettää esimerkiksi villakangastakkeja, hääpukuja, miesten pukuja tai nahkatakkeja.

Meille voi lähettää pesuun myös haastavampia pyykkejä (esim. veritahrat tai tupakanhaju). Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, mikäli asiakkaalla on matossa tai tekstiilissä tahra, jonka pesu mietityttää.
HUOM! Mikäli tekstiileissä on tahroja tai muuta huomioitavaa, merkitsettehän tästä tiedon lähetelappuun. Tekstiilit tulee pakata erikseen omaan mattopussiin, mikäli niissä on täitä, kihomatoja tai muuta erityistä. Huomioithan, että emme ota rikkinäisiä tekstiilejä pesuun.

4. Asiakas kysyy, milloin hän saa pyykkinsä takaisin – mitä vastaan?
Mattojen ja tekstiilien toimitusaika on 1-2 viikkoa. Joulun aikaan ja muina ruuhka-aikoina lisäämme pesulamme toimintakapasiteettia toimitusaikojen turvaamiseksi. Emme vastaa Matkahuollosta johtuvista toimitusten viivästymisistä.

Rekisteröimme kaikki pyykit, kun ne tulevat pesulaamme, minkä ansiosta asiakas voi olla suoraan meihin yhteydessä, mikäli haluaa tiedustella omien pyykkiensä tilannetta. Otamme myös asiakkaaseen itse suoraan yhteyttä, mikäli meillä on hänen tekstiiliensä pesuun liittyen tiedotettavaa tai kysyttävää. Näin säästämme vastaanottopisteiden henkilökunnan aikaa ja välikäsiä.

5. Asiakas haluaa reklamoida pesusta – miten toimimme?
Myös mahdollisissa reklamaatiotilanteissa asiakas voi olla suoraan meihin yhteydessä. Reklamaatiot tulee tehdä viikon kuluessa siitä, kun asiakas on noutanut puhtaat pyykit.
6. Paljonko pyykkien pesu ja kuljetus maksaa?
Matot pestään asiakkaan ostopäätöksen helpottamiseksi kappalehintaan, ja rahtimaksu on kiinteä 15€. Lähetämme vastaanottopisteille yhteistyön alkaessa selkeät hinnastot, joista on helppo katsoa eri pyykkien pesuhinnat.

Kodin tekstiilien pesuhinnaston löydät täältä
Ja mattojen pesuhinnaston täältä

7. Kuinka maksuliikenne toimii?
Lähetämme puhtaiden pyykkien mukana laskun, josta käyvät ilmi asiakkailta veloitettavat summat. Vastaanottopiste maksaa Pyykkituvalle laskun, jossa on huomioitu myös valmiiksi provisio, joka lasketaan kappalemäärien mukaan. Rahtikuluista ei kerry provisiota. Vastaanottopiste veloittaa asiakkaalta pesun hinnan, kun tämä tulee noutamaan puhtaat pyykit.
8. Tukeeko Pyykkitupa vastaanottopisteitä jotenkin?
Me haluamme auttaa vastaanottopisteitämme palvelemaan asiakkaitaan entistäkin paremmin, minkä vuoksi lähetämme yhteistyön alussa pesulapalveluiden näkyvyyttä helpottavan markkinointipaketin sekä säännöllisesti mm. valmiita somepostauksia, joita vastaanottopisteemme voivat hyödyntää omassa markkinoinnissaan. Me olemme täällä teitä ja asiakkaitanne varten: otamme mielellään vastaan kehitysideoita vastaanottopistetoimintaan liittyen!

Haluatko Pyykkituvan vastaanottopisteen omiin tiloihisi? Mikäli olet jo Matkahuollon toimipiste, onnistuu vastaanottopisteenä toimiminen helposti asiakaspalautuskoodin avulla.

Soita tai laita meille viestiä, niin jutellaan tarkemmin mahdollisuuksista!

Pyykkitupa
050 308 8808
info@pyykkitupa.fi