Usein kysytyt kysymykset
Kodintekstiilien pesu:
1. Paljonko pesulapalvelut maksavat?
2. Kuinka pyykkien toimitus pesulaan tapahtuu?
3. Kuinka kauan pyykkien pesu kestää?
4. Onko petivaatteissa minimimäärää, joka pitää tuoda kerralla pesuun?
5. Pöytäliinoissani on vanhoja tahroja, jotka eivät lähde pois. Kenelle ilmoitan tästä?
6. Kutistuvatko verhot tai petauspatjan päälliset pesussa?
7. Olen herkkä tuoksuille – käytättekö voimakkaan tuoksuisia pesuaineita?
8. Lähteekö tupakan tai homeen haju pesussa pois?
9. Tekstiilissäni on tahra, mutten osaa kuvailla sitä – mitä teen?
Yritysten pesulapalvelut:
1. Paljonko palvelunne maksavat?
2. Kuinka pyykit toimitetaan pesuun?
3. Miten pääsen sisään pesulalle?
4. Tulevatko pyykit puhtaana takaisin silloin, kun on sovittu?
5. Kuinka nopeasti saan pyykkini puhtaana takaisin?
- Työhaalarit pääsääntöisesti viikon sisällä
- Ravintolapyykit asiakkaan toiveen mukaan
- Hotellien ja majoitusasiakkaiden pyykit toiveen mukaan
6. Voinko luottaa siihen, että saan varmasti yrityksemme omat pyykit takaisin?
7. Kuinka nopeasti vaatteet saadaan pestyä hätätilanteessa, jos työntekijä lähtee esimerkiksi yllättäen työmatkalle?
8. Mitä tapahtuu, jos liinat loppuvat kesken?
9. Saatteko varmasti kaikki tahrat pois pyykeistämme?
10. Kuinka maksut hoidetaan?
11. Miten työvaatteiden korjaus tapahtuu?
12. Meneekö puheluni vastaajaan, jos minulla on kysyttävää tai muuta asiaa?
Mattojen pesu:
1. Mitä mattojen pesu Pyykkituvalla maksaa?
2. Voinko tuoda teille matot, kun minulle sopii vai pitääkö minun varata erikseen aika pesulle?
Onko tarve tuoda tai hakea pyykkiä pesulan aukioloaikojen ulkopuolella? Ota yhteyttä, niin sovitaan, kuinka se onnistuu!
3. Kuinka mattojen kotiinkuljetus toimii?
4. Mitä pesun hintaan sisältyy?
5. Mitä teen, jos en ole aivan varma mattoni materiaalista?
6. Mattoni ovat tulossa teille pesuun. Pitääkö minun merkitä, imuroida tai muutoin valmistella mattoni jollain lailla?
7. Mitä teen, jos matossa on esim. oksennusta, verta tai pissatahroja?
8. Miten kauan mattojen pesu kestää? Mistä tiedän, että mattoni ovat valmiit?
9. Kääritäänkö matot pesun jälkeen muoviin?
HUOM! Jos valitset maton pakkaamisen muoviin, muista avata pussin molemmat päät ennen varastointia. Näin ilma pääsee kiertämään vapaammin, eikä mattoihin synny ummehtunutta hajua.
10. Mitä matoilleni tapahtuu, jos unohdan noutaa ne?
11. Kuinka maksan mattojeni pesun?
12. Entä jos mattoni rikkoutuu pesussa tai kaikkia tahroja ei saada pois?
Tekstiilit tuodaan pesuun omalla vastuulla: Pyykkitupa ei vastaa pesun aikana tulleista vahingoista, mikäli matto tai tekstiili on ollut asiakkaan sen tuodessa jo valmiiksi vaurioitunut (esim. liimaukset revenneet). Tuothan pesuun vain ehjiä tekstiilejä. Jos tekstiilissä tai matossa ei ole kiinni pesuohjetta, kerrothan meille ennen pesua, mikäli se vaatii kuiva- tai erikoispesun. Muussa tapauksessa tekstiili tai matto läpikäy normaalin pesuprosessimme.
Tahranpoisto ei välttämättä onnistu, mikäli tahra on ehtinyt pinttyä materiaaliin pidemmän aikaa kiinni tai se on tullut esim. punaviinistä, kahvista tai muusta vahvasti värjäävästä aineesta. Ilmoitathan meille tahroista tuodessasi pyykin, jotta tiedämme aloittaa tahranpoiston viipymättä.
Mikäli löydät matostasi tai pyykistäsi keltaisen lapun, tiedät että kyseessä on pinttymä, joka ei lähde pois ilman vaaraa tekstiilin vahingoittumisesta.
Vastaanottopiste – mietitkö näitä?
1. Mitä teen, kun asiakas tuo meille mattoja tai tekstiilejä pesuun?
2. Mitä kautta pyykkien kuljetukset hoidetaan?
3. Mitä pyykkiä teille voi lähettää pesuun?
Matoista voit lukea lisää täältä
Emme tee kemiallisia pesuja, joten Pyykkituvalla EI voi pesettää esimerkiksi villakangastakkeja, hääpukuja, miesten pukuja tai nahkatakkeja.
Meille voi lähettää pesuun myös haastavampia pyykkejä (esim. veritahrat tai tupakanhaju). Älä epäröi ottaa meihin yhteyttä, mikäli asiakkaalla on matossa tai tekstiilissä tahra, jonka pesu mietityttää.
HUOM! Mikäli tekstiileissä on tahroja tai muuta huomioitavaa, merkitsettehän tästä tiedon lähetelappuun. Tekstiilit tulee pakata erikseen omaan mattopussiin, mikäli niissä on täitä, kihomatoja tai muuta erityistä. Huomioithan, että emme ota rikkinäisiä tekstiilejä pesuun.
4. Asiakas kysyy, milloin hän saa pyykkinsä takaisin – mitä vastaan?
Rekisteröimme kaikki pyykit, kun ne tulevat pesulaamme, minkä ansiosta asiakas voi olla suoraan meihin yhteydessä, mikäli haluaa tiedustella omien pyykkiensä tilannetta. Otamme myös asiakkaaseen itse suoraan yhteyttä, mikäli meillä on hänen tekstiiliensä pesuun liittyen tiedotettavaa tai kysyttävää. Näin säästämme vastaanottopisteiden henkilökunnan aikaa ja välikäsiä.
5. Asiakas haluaa reklamoida pesusta – miten toimimme?
6. Paljonko pyykkien pesu ja kuljetus maksaa?
7. Kuinka maksuliikenne toimii?
8. Tukeeko Pyykkitupa vastaanottopisteitä jotenkin?
Haluatko Pyykkituvan vastaanottopisteen omiin tiloihisi? Mikäli olet jo Matkahuollon toimipiste, onnistuu vastaanottopisteenä toimiminen helposti asiakaspalautuskoodin avulla.
Soita tai laita meille viestiä, niin jutellaan tarkemmin mahdollisuuksista!
Pyykkitupa
050 308 8808
info@pyykkitupa.fi